72 

Reneszánsz alkat. Nemcsak a tökéletes mesterségbeli felkészültség, a szobrászat, a festészet, a grafika ágazatainak párhuzamos művelése miatt hivatkozunk a középkor eme felemelő, tökéletességekre törő stíluskorszakára, hanem e munkásság emberközpontúsága (művészetének figurativitás-őrzése, motívumhasználata, műveinek atmoszférája, sugárzása) miatt is. A szobrokban, az olajképeken, a grafikákon megjelenő alakok félbemaradt, irányultságot nem sejtető mozdulatai, az akciókban és a mozdulatlanságban megragadott testek, a vérbő plaszticitás és a mély tüzű kolorit, a feszültséggel áthatott valóságos és illúzió-tér hol felkorbácsolt szenvedélyek tolmácsolói, hol a fennkölt nyugalom, a fenséges humánum eszmeiségének közvetítői: a mű a küzdő, a megbékélésre vágyó, a vágyait be nem teljesíthető, a lét abszurditásaival szembesülő ember világának tükröztetője.

-Wehner Tibor