TANULMÁNYOK

1998-2002  Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, rajz és vizuális-kommunikáció szak 

Mesterek: Földi Péter, Pusztai Ágoston.

2002-2007  Magyar Képzőművészeti Egyetem, szobrász szak 

Mesterek: Karmó Zoltán, Kő Pál

 

 

EGYÉNI KIÁLLÍTÁSOK (válogatott)

2006- Tárlat Verebics Ágnessel a Matáv Székházban Budapest

2008- Erlin galéria Budapest

2009- Tárlat Toth Angelikával Commerzbank Galériában Budapest

2010- Horváth Endre Galéria Balassagyarmat

2010- Tárlat Gyarmati Zsolttal az Óbudai Társaskör Galériában Budapest

2010- ALLŰR, közös kiállítás Mata Attilával a Guzsdu udvarban, G13 Galéria Budapest

2011- HÚSOK, Holdudvar Galéria, Margitsziget/ Régi kaszinó, Budapest

2011- LUCALÁNC, Karinthy Szalon, Budapest

2013- GUBANC, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Parhenon-fríz Terem, Budapest

 

 

CSOPORTOS KIÁLLÍTÁSOK (válogatott)

2002- 2009 - V., VI., VII. Magyar Groteszk és Félkész Katasztrófák Budapest, Kaposvár

2003- XVII. Miskolci Téli Tárlat, Rákóczi-ház

2003- 2007- XIV., XV., XVI. Arcok és sorsok- Országos Portré Biennálé Hatvan, Budapest

2003- 2007- Kő Pál és Tanítványainak kiállítása Heves, Mátészalka, Gyöngyös, Budapest, Eger

2004- XIV. Válogatott Országos Portré Biennálé

2004- Pannónia Galéria 100. kiállítása, Sopron

2005- XIX.Országos Pécsi Kisplasztikai Biennálé

2005- Plural Fiatalok Fesztiválja. Budapest, Kispesti Vigadó

2005- Barcsay pályázat kiállítása. Budapest, Barcsay terem

2005- „Testiség a művészetben” Budapest, MU Színház

2006- „Young Art Europe” Wien, Museum of Young Art

2006- „Nagyjaink bronzban” A SOTE és a MKE győztes domborműpályázatainak avatása Budapest

2007- 2009 Plein Art. IX., X., XI. Szabadtéri csoportos szobortárlat Budapest

2007- Organikus formák Budapest, Lengyel Intézet

2007- Komp Szentendre, Vajda Lajos Stúdió

2007- Művészet és Bor Budapest, Európa Kongresszusi Központ

2007, 2008- „Friss Európa”. Budapest, KOGART Wien, Collegium Hungaricum

2009- Dedukció, I. Szobrász Biennále Szentendrei Művészet Malom

2009- VI. Kecskeméti Acélszobrászati Szimpozion. Kecskemét, Szeged, Budapest

2009- EGO Budapest, Volksbank Galéria

2010- BP psych BP spirit Budapest, G 13 Galéria

2010- ZOOart Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

2011- Die Ernte Klosterneuburg, Galerie Sala Terrena

2011- Giovanni Artisti Ungheresi Potenza, Galleria Civica di Palazo Loffredo

2011- Spicy Collection Selection Római Magyar Akadémia

 

 

DÍJAK (válogatott)

2001- XVI. Miskolci Téli Tárlat díja

2003- CarmenWürth és Reinhold Alapítvány díja

2004- Barcsay díj

2004- Amadeus alkotói ösztöndíj

2004- Pannónia 100. jubileumi kiállítás különdíja

2005- Ludwig tanulmányúti ösztöndíj, Olaszország

2006- Erasmus ösztöndíj, Olaszország

2007- MAOE diploma díja

2008- 55. Hódmezővásárhelyi Őszi Tárlat különdíja

2008- Junior Prima díj

2012- Római Magyar Akadémia képzőművész ösztöndíja

2013- 37. Szegedi Nyári Tárlat különdíja

 

72 

Reneszánsz alkat. Nemcsak a tökéletes mesterségbeli felkészültség, a szobrászat, a festészet, a grafika ágazatainak párhuzamos művelése miatt hivatkozunk a középkor eme felemelő, tökéletességekre törő stíluskorszakára, hanem e munkásság emberközpontúsága (művészetének figurativitás-őrzése, motívumhasználata, műveinek atmoszférája, sugárzása) miatt is. A szobrokban, az olajképeken, a grafikákon megjelenő alakok félbemaradt, irányultságot nem sejtető mozdulatai, az akciókban és a mozdulatlanságban megragadott testek, a vérbő plaszticitás és a mély tüzű kolorit, a feszültséggel áthatott valóságos és illúzió-tér hol felkorbácsolt szenvedélyek tolmácsolói, hol a fennkölt nyugalom, a fenséges humánum eszmeiségének közvetítői: a mű a küzdő, a megbékélésre vágyó, a vágyait be nem teljesíthető, a lét abszurditásaival szembesülő ember világának tükröztetője.

-Wehner Tibor

 

 

 

72 

Reneszánsz alkat. Nemcsak a tökéletes mesterségbeli felkészültség, a szobrászat, a festészet, a grafika ágazatainak párhuzamos művelése miatt hivatkozunk a középkor eme felemelő, tökéletességekre törő stíluskorszakára, hanem e munkásság emberközpontúsága (művészetének figurativitás-őrzése, motívumhasználata, műveinek atmoszférája, sugárzása) miatt is. A szobrokban, az olajképeken, a grafikákon megjelenő alakok félbemaradt, irányultságot nem sejtető mozdulatai, az akciókban és a mozdulatlanságban megragadott testek, a vérbő plaszticitás és a mély tüzű kolorit, a feszültséggel áthatott valóságos és illúzió-tér hol felkorbácsolt szenvedélyek tolmácsolói, hol a fennkölt nyugalom, a fenséges humánum eszmeiségének közvetítői: a mű a küzdő, a megbékélésre vágyó, a vágyait be nem teljesíthető, a lét abszurditásaival szembesülő ember világának tükröztetője.

-Wehner Tibor